DYFERENCJAŁ
Szpera – czyli jak ograniczyć poślizg kół
Na rynku dostępne są głównie daw typu szper – helikalne (typu Torsen) lub szpery płytkowe.
Szpery helikalne są jednymi z najpopularniejszych rozwiązań w samochodach ulicznych ze względu na ich bez obsługowość oraz łatwość prowadzenia samochodu. Działanie szpery helikalnej polega na przeniesieniu momentu obrotowego na koło, które aktualnie jest bardziej dociążone. Mechanizm różnicowy w połączeniu ze szperą helikalną jest w stanie ograniczyć poślizg koła, które w tym momencie jest mniej obciążone.
Drugim rozwiązaniem są szpery płytkowe, które posiadają w sobie szereg tarczek (płytek) zgniatanych (zazębianych) poprzez działanie momentu obrotowego. Szpery płytkowe są jednymi z najpopularniejszych rozwiązań w sportach motorowych ale wymagają częstych rewizji i przeglądów. Do ustawiania parametrów szpery płytkowej służy sprężyna wstępnego napięcia (powoduje wstępne zaciśnięcie płytek) oraz rodzaj i kąt ramp na wałku zacieśniającym płytki. W zależności od kąta natarcia można uzyskać różne zacieśnienie się szpery podczas hamowania i przyspieszania.
Oferujemy szpery płytkowe i helikalne najbardziej renomowanych firmy takich jak Cusco, Quiafe, Gripper, Kaaz, Wavetrack, ATS, OS Giken, Bacci Romano, Tran-X.
Skontaktuj się z nami
Na zespół posiada olbrzymią wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem i chętnie doradzi oraz pomoże w dobrze odpowiednich części do Twojego samochodu.